pátek 28. prosince 2012

Kniha Pestrostíni a netopýři autora Axela Braunse

Tento krátký článek nemá být v žádném případě odbornou recenzí na knihu, jedná se jen o vyjádření mého vlastního názoru a událostí, které následovaly. Kniha Pestrostíni a netopýři německého spisovatele Axela Braunse mne při pročítání novinek v naší knihovně: www.kdd.cz velmi zaujala právě svým neobvyklým názvem. Anotace zněla lákavě, knihu o svém vlastním světě psal již zmíněný autor, který má ale již od dětství Aspergerův syndrom. O tomto syndromu se lze dočíst celou řadu informací jak v literatuře, tak i na internetu. Knihu vydalo v roce 2011 nakladatelství Portál zde v Česku a v Německu pak byla vydána roku 2002 a stala se tam bestsellerem. Knihu jsem přečetla, jak se říká, jedním dechem, byla psána formou deníku a to od autorova dětství až po zhruba nějaký dvacátý rok jeho života. Spisovatel v ní čtivě a svým jazykem s mnoha jeho vlastními novotvary uvádí, jak se ocitl ve svém světě, že se mu tváře lidí a jejich slova rozplývala do nejasných zvuků, to se zlepšilo až později. Psal dále o tom, že si v jeho světě, protože mu tak tváře připadaly, členil své okolí na lidi dobré, pestré stíny a lidi pro něj ohrožující, netopýry. Velmi poutavě pak rozváděl, jak byl v mateřské školce, ve škole základní, jak vystudoval gymnázium a počal i s vysokou školou, psal o problémech s většinovou společností, jak ho brali přátelé a jeho vlastní rodina a jeho rituálech např. uhlazování látek nebo "lžícové slavnosti." To vše mne naprosto strhlo a fascinovalo, jen asi tři knihy v životě, které jsem četla dřív mne podobně uchvátily. Neodolala jsem tedy a po přečtení jsem si začala shánět informace o tomto autorovi. Neovládám německý jazyk a většina informací pro mne byla s pomocí překladače google krapet krkolomná, člověk si musel hodně domýšlet. Autorův web je: www.axelbrauns.de a fórum pak: www.krinkland.de Dokonce jsem, tehdy byl čtvrtek, našla odvahu překonat sama sebe a napsala jsem mu první anglický mail. S hrdostí mohu prohlásit, že mi dokonce odepsal. Tato zajímavá a nevšední kniha pro mne byla nesmírně obohacující a díky ní jsem se mohla dovědět víc informací o této pořád ještě neprobádané problematice, mohu ji čtenářům velmi vřele doporučit.

Žádné komentáře:

Okomentovat